Honden forum

  Forum » Even voorstellen » Amerikaanse Stafford

Onderwerp

Datum

Martin van Zandbergen Martin van Zandbergen

Amerikaanse Stafford

Goedenavond,

Hier een groet van Martin uit Dordrecht. Ben op zoek naar advies in mijn keuze voor een hond. Ben erg gecharmeerd van de amerikaanse stafford. Dit vooral om zijn persoonlijkheid cq karakter. Ook zijn kindvriendelijkheid spreekt mij erg aan, daar ik zelf 2 zoontjes heb. Is er iemand die ervaring heeft met dit ras?

Hr gr Martin

05-10-2016 21:20
Rokaya Gomaa Rokaya Gomaa

Re: Amerikaanse Stafford

Mijn voorkeur ging niet direct uit naar een Am. Staff, toch is dit op mijn pad gekomen en ben ik over het algemeen een gelukkige eigenaar van een Am. Staff.
Hij is bij mij gekomen toen hij bijna 6 maanden oud was en ik moet zeggen dat ik het wel degelijk heb onderschat. Het is een koppig ras dat graag wil werken, maar je hebt er dan ook wel je handen aan vol. Consequente leiding nodig, constant herhalen van gewenst gedrag en streng optreden bij ongewenst gedrag. Nu moet ik wel toegeven dat die van mij een slechte start heeft gehad en ik hieraan natuurlijk ook veel aan moest werken, maar sommige dingen zitten gewoon in het ras. Zijn aanhoudendheid, koppig, grenzen verleggen (vooral de puberteit natuurlijk). Ik heb geen kinderen in het gezin, wel komen er vaak kids op visite en dit gaat altijd goed. Het is een kwestie van heel duidelijk zijn bij het leggen van grenzen naar kinderen toe, het is een enthousiast ras waarvan je zou denken dat ze onuitputtelijke energie hebben, hierdoor heb ik verplichte rust ingeschakeld.
Zou ik een Am. Staff. nemen in een gezin? Ik denk dat dat heel erg afhangt van de hond. Kies niet de drukste van het nest, maar de rustigste. Kies een hond waarvan je de achtergond kent, en wees voorbereid op een derde 'kind'. Het is een heleboel opvoeding, heel consequent blijven, een stabiele omgeving maar je krijgt er wel een hele leuke hond voor terug, al denk ik dat dit met iedere hond hetzelfde is.
Succes!

07-11-2016 21:11
Hilly Hilly

Re: Amerikaanse Stafford

Hallo dit is Stacey 4 jaar oud en ze komt uit een asiel.Stacey is heel sociaal naar mensen en kinderen .Alleen naar andere honden is ze erg onzeker.Daarom gaan we met haar op cursus om dit onder controle te krijgen . Amerikaanse Staffordshire zijn waaks en beschermend.
Met stacey gaat het zeker goed komen .Wij zijn een gezin van vier en 2 volwassen kinderen .Hard werken maar je krijgt er veel liefde terug.Veel succes met je keuze.

08-11-2017 07:32
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten