Honden forum

  Forum » Even voorstellen » (geen onderwerp)

Onderwerp

Datum

Tijn Harteveld Tijn Harteveld

(geen onderwerp)

Hallo, ik ben Tijn ik ben 15 jaar en zou graag eenAmerican Pit Bull Terrier (pit bull) willen kopen alleen ik weet niet precies waar en wat te vertrouwen is en wat een goede fokker is. Ik heb op Google gezocht naar van alles maar kan er nog steeds niet uit komen op de site houdenvanhonden.nl staat er iets over rasvereningen en op de site kan je kijken voor de rassen maar ik zie nergens de “pit bull” tussen staan. Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

15-08-2017 00:08
Barbara Barbara

Re: (geen onderwerp)

De pitbull is in de meeste Europese landen geen erkend ras en was tot 2008 ook verboden in Nederland, daarom zijn er ook geen erkende en dus veilige fokkers van te vinden. Je eindigt een zoektocht naar zo'n hond daarom vaak op een verkeerde plek (bijv. een broodfokker of doorgefokte honden) en je weet zodoende weinig over de hond en zijn karakter, ze kunnen leuk en lief lijken maar het is echt Russian Roulette en je loopt zodoende het risico een ongeleid projectiel aan te schaffen. Voor wat betreft dit soort honden kun je beter richting een Britse Staffordshire Bull gaan zoeken, die zijn behoorlijk verantwoord gefokt en in tegenstelling tot de Pitt en de American Stafford zeer geschikt als gezinshond ^^

23-08-2017 10:26
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten