Honden forum

  Forum » Blaf plaats » Een tweede hond of niet?

Onderwerp

Datum

Marielle van de Loo Marielle van de Loo

Een tweede hond of niet?

Hallo allemaal,

wij (man, vrouw, zoon van tien, boomerteefje van twee) twijfelen over een tweede hond. Het idee spreekt ons erg aan, maar het moet natuurlijk wel klikken tussen de twee honden. Ons boomertje Max (ja, meisjeshond met jongensnaam; zoon mocht de naam kiezen) is nogal onderdanig en snel bang voor andere honden. Ze lijkt het met sommige rassen echter wel goed te kunnen vinden, zoals van die honden die lijken op shelties, collies en Nova Scotia tollers. Ik hoop dat ik niemand beledig met verkeerde namen!!
Ik wil graag dat de behoeften (bijvoorbeeld w.b. beweging) van de nieuwe hond overeenkomen of passen bij onze boomer.
Wie heeft tips? Is het slim om een tweede hond te nemen? En zo ja, een pup of juist niet? Alvast bedankt voor jullie meningen.

Groetjes, Marielle

03-06-2016 14:38
Monique Notting Monique Notting

Re: Een tweede hond of niet?

Hoi Marielle, ik zou dan een volwassen hondje uit een (buitenlands)asiel nemen, dan weet je meteen wat voor karakter hij/zij heeft en je verricht meteen een goede daad !

06-06-2016 16:42
Marielle van de Loo Marielle van de Loo

Re: Een tweede hond of niet?

Hoi Monique, dank voor je reactie. Ja, ik zat ook aan een volwassen hond te denken. (zoon wil pup, maar helaas). Heb je nog een tip voor west betreft ras?

06-06-2016 20:49
Laila Heeres Laila Heeres

Re: Een tweede hond of niet?

Hoi Monique, bovenstaande advies asiel ja, buitenland nee, de honden moeten eerst kennis kunnen maken op neutraal gebied.
En verwacht niet dat je huidige hond socialer wordt door een tweede. Het kan ook zo zijn dat de nieuwe hond het gedrag overneemt van de hond die al in huis is.
Bovendien hou er rekening mee één ziek dan heb je 2 patiënten, noem maar iets zoals diarree. Twee honden is dubbel zoveel werk en kosten. Ik spreek uit ervaring. Veel tijd vrij maken en investeren in opvoeding en training. Honden verstrekken elkaar in het negatieve en positieve. Rent er één weg dan volgt nr. 2. Ik wil je niet ontmoedigen maar bezint eer gij begint. Omdat juist de asielen al zo vol zijn.
Uit een eerste kennis maken kun je zien of ze geïnteresseerd zijn in elkaar. Werknemers in een asiel kunnen je daar zeker mee helpen door goed naar de honden (taal ) te kijken.

22-06-2016 18:23
sophie sophie

Re: Een tweede hond of niet?

pup, zeker en kijk naar grootte
Hebben hier al een tijd 2 honden (in wisselende formatie en ras én asielhonden).
2 honden zijn idd 2x de last maar als je ze samen bezig ziet dan denk je : waarom niet eerder ?
plus de pup word ook opgevoed door de oudere hond (hopelijk luistert die goed)
een ontmoeting met een asielhond geeft wel aan of contact mogelijk is maar legt nooit alle (verborgen ) problemen van asielhond bloot

04-07-2016 16:24
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten