Honden forum

  Forum » Even voorstellen » Ras welke lijkt op een beagle

Onderwerp

Datum

Pieter Manders Pieter Manders

Ras welke lijkt op een beagle

We hebben 14 jaar mogen genieten van een beagle genaamd Benno en heb daar vijf certificaten mee verkregen. Wie kan ons vertellen welk ras lijkt qua grootte op een beagle en vooral herkenbaar is aan de grote oren, echter in een egale kleur lichtbruin.

12-10-2014 18:20
Anita Anita

Re: Ras welke lijkt op een beagle

Ik denk dat je een Puggle bedoelt. Dat is een kruising tussen een Beagle en een mopshond maar (nog) geen erkend ras.

13-10-2014 19:18
Els K. Els K.

Re: Ras welke lijkt op een beagle

Ik heb een basset artésien Normand en heel veel mensen denken dat dit een beagle is. Mijn hond heeft dus erg lange oren en heeft dus wel de kleuren van een beagle. Maar is dus geen beagle! Dus ik denk zelf dat je een basset artésien normand is... (Dus niet een bassethound want dat dat is weer een ander ras, mijn basset is meer gestroomlijnd en heeft ook de echte kleuren van een beagle...)

26-10-2014 20:00
Katleen A Katleen A

Re: Ras welke lijkt op een beagle

Mijn lieve beagle is enkele jaren geleden overleden en toen had ik ook deze hond in het vizier als volgende vriend, de Bayerische Gebirgsschweisshund. Vrij goed gekend in jagersmilieu als zweethond om het aangeschoten wild te zoeken. Surf maar eens op het net, zo goed als zeker heb je het over dit ras.

26-10-2014 20:13
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten