Honden forum

  Forum » Blaf plaats » Gefrustreerde Boxer??!

Onderwerp

Datum

Sam Grout Sam Grout

Gefrustreerde Boxer??!

Hallo, ik ben Sam ik ben 13 jaar.
Ik heb een boxer van net 3 jaar oud genaamd Sjef. Het is al 2 keer gebeurd dat als ik Sjef uitlaat hij in de riem gaat bijten en op mij springt! Ik vind dat een hele vervelende situatie. Want hij is zo gespierd en sterk. Het gebeurde vandaag weer ik wist niet wat ik moest doen. Ik ben bang en ik vertrouw hem niet meer. Ik durf hem niet meer uittelaten. kan iemand mij helpen of zeggen wat helpt??

Groeten van Sam.

14-07-2017 00:31
Sam Grout Sam Grout

Re: Gefrustreerde Boxer??!

Vergeten te zeggen! We hebben hem een half jaar. En hij komt uit malaga. Hij kwam met het vliegtuig naar Nederland.

14-07-2017 00:33
Eva Frerichs Eva Frerichs

Re: Gefrustreerde Boxer??!

Hallo Sam,

Het is heel vervelend als je je hond niet meer vertrouwt. Ik kan je helpen met het beter kunnen uitlaten van Sjef, maar via dit forum is dat wat lastig. Je mag me altijd een mailtje sturen naar info@evafrerichs.nl dan kan ik je terugmailen of bellen.

Vriendelijke groet,
Eva Frerichs

24-07-2017 14:08
Kim Kani Kim Kani

Re: Gefrustreerde Boxer??!

Hoi Sam,

Heel goed van je dat je je probleem kenbaar maakt en hulp zoekt Sam!

Ik heb een American Bully en hetzelfde probleem. Wat mij heeft geholpen is een leren riem te gebruiken (en dus niet een nylon riem). Op de een of andere manier vond onze hond de smaak van de riem vies, en bijt er dus niet meer in.
Het springen is ook heel kenbaar, als mijn hond dat doet dan draai ik me snel om zodat ik met mijn rug naar hem toesta. Als ie nog steeds doorgaat dan roep ik hard maar heel kalm: "NEE".

Verder wil ik je meegeven om niet bang te zijn voor je hond. Wees streng, direct en duidelijk. Als hij iets doet wat je niet leuk vind zeg streng: "NEE". Verder wil ik je aanraden om je hond met één of beide ouders uit te laten om je vertrouwen weer op te bouwen.

Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier!

Groeten, Kim

13-08-2017 10:21
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten