Honden forum

  Forum » Blaf plaats » Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Onderwerp

Datum

Chantal de Wit Chantal de Wit

Bruin - lieve lange oren - gezinshond

We zijn een familie met kinderen van 11 en 13 jaar. We zoeken een lieve hond met grote oren, bruin, ongeveer dezelfde grootte als een labrador. We denken aan een vissla, maar deze heeft 1,5 uur per dag looptijd nodig. Dat redden we niet.

Nu denken we aan een Segugio Italiano Gladhaar. Heeft iemand daar ervaring mee? Of wellicht een andere hond met lange oren?

20-11-2017 16:38
Marrit Brouwer Marrit Brouwer

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Misschien is een Drentse Patrijshond iets voor u? Of een Heidewachtel.
Groetjes Marrit

24-11-2017 21:31
Chantal de Wit Chantal de Wit

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Goedemorgen Marrit,
dank voor uw ideeën. fijn dat u meedenkt. Dit is het karakter en formaat dat we zoeken, zouden nog wel geheel bruin willen, dus niet gevlekt. Heeft u hiervoor ook ideeën?

alvast dank voor uw reactie.
groet, Chantal

25-11-2017 09:32
Ingrid van Putten Ingrid van Putten

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Hallo Chantal,
1,5 uur lopen betekend 3 x per dag een wandeling van een half uur. Dat is wat de meeste honden nodig hebben. Ik denk dat je je moet verdiepen in het karakter van een hond in plaats van het uiterlijk. Zoek een karakter wat bij jou en je gezin past.
Groetjes Ingrid

28-11-2017 22:02
Carola Carola

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Waarom wilt u een hond? Zoekt u een warme lap stof die u kunt aaien? U zult een eind komen met een fleedeken en een kruik.
Een hond moet u uit laten, in weer en wind. Anderhalf uur per dag is niet genoeg. En nog minder is niet alleen zielig, de hond gaat zich daardoor misdragen. Een hond maakt uw huis vies. Allemaal goede redenen om de hond in een kooi te stoppen. Bedenk dat er daarvan meer dan zat zijn in Nederland. Dus als het een kloppend hart moet hebben, en u heeft weinig tijd, denk eens aan vrijwilligreswerk bij een asiel. U kunt dan zelf kiezen hoeveel tijd u vrij maakt voor een dier dat uw aandacht zeer zal waarderen.
Bezint eer men begint, het is een verbinding voor het leven.
Vriendelijke groet, Carola

29-11-2017 09:36
Chantal de Wit Chantal de Wit

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Hi Ingrid, het karakter hebben we uiteraard ook bekeken en uitgevraagd bij eigenaren van Vizsla's. Karakter van de Vizsla vinden we heel mooi. vandaar. Ook diverse testen gedaan met gedrag/ behoeften van honden en ons leefpatroon. Mocht je tips hebben, dan horen we het graag.

29-11-2017 12:43
J.A. Sanders J.A. Sanders

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Hallo ik heb een bruine labrador kort harig. geboren mei 2011.
Echt een lieve en makkelijke hond.
In huis gehaald voor mijn autistische zoon, maar nu woont mijn zoon elders en kan geen hond hebben.
Ik ben maar alleen en meestal weg, en hij heeft bij mij dus eigenlijk niets.
Ik zoek een nieuw goed onderkomen.

05-12-2017 16:32
J.A. Sanders J.A. Sanders

Re: Bruin - lieve lange oren - gezinshond

Simba heeft ondertussen een nieuw baasje.

10-12-2017 16:37
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten