Honden forum

  Forum » Blaf plaats » Blaffen

Onderwerp

Datum

Ronny van Os Ronny van Os

Blaffen

Hoi ik ben ronny heb een duitse herder en een duitse staander langhaar. Duitse herder geen problemen en die is nu 7.5 jaar. maar de duitse staande langhaar is een jaar oud en blaft werkelijk overal op zelfs op de vliegen in huis je krijgt hem dan ook niet stil. Het alleen zijn is ook een probleem ook dan blaft hij alles aan elkaar. zolang de andere hond erbij is gaat het wel maar ook dan kan hij spontaan ineens gaan blaffen zelfs huilen. zelfs buiten blaft hij als hij andere mensen of honden ziet ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt en een antiblaf band daar begin ik niet aan. Heeft iemand een idee om dit te doorbreken ik weet het niet meer. Oja toen hij uit het nest kwam liep hij echt te piepen als hij uitgelaten werd en dat is dus nu over gegaan op blaffen. Soms denk ik weleens dat er iets mis is in dat koppie hij is ook overactief.
hoop echt dat hier een oplossing voor is.

03-05-2014 21:39
Piet Roodenburg Piet Roodenburg

Re: Blaffen

Hallo Ronny Hier is een link naar hondtraining.com http://www.hondtraining.com/honden_training_artikelen/hond_blaffen.htm.
Mijn eigen inbreng is 'Breng hem naar een donkere stille (slaap) kamer waar hij rustig zonder afleiding kan liggen samen met dekentje/mand/knuffel/ flink kauwbot en een gedragen shirt van jezelf en wacht tot hij stil is. Dan eruit, belonen en herhalen.
Breidt de tijdsduur uit. Je gevoel dat het een ADHD hond is, is juist. Dus naast de fiets zou goed kunnen. Maar ook stoppen met brokken voeren. Alleen vlees rauw, diepvries, enz. en groenten. Ik hoop dat het je lukt. Succes. Pieternel.

19-05-2014 18:34
Wil je reageren? Dat kan heel makkelijk. Je hoeft alleen maar even lid te worden het is helemaal gratis en duurt 10 seconden.
Nieuw onderwerp starten